Skip To Main Content

Top Bar

Mobile Toggle

Landing Nav

Breadcrumb

Search the site

Educational Opportunities April - June 2020

Mejorando Lazos entre Padres e Hijos

Dates: Wednesdays 
Time: 7:30 - 9:30 pm
Online Platform: Zoom link sent through an email from the UDEM
8th Course “Sexualidad, Género y la Familia en el Siglo XXI” by Pilar Cortés : April 22, 29, and May 6th 
9th Course “Crecimiento Emocional” by Jessica Handal: May 13, 20, and 27th
Time: 7:30 - 10:00 pm
10th Course “Disciplina con Amor” by Cristy Cortes: June 3, 10th

Read the brochure / Lee el folleto

APPLICATION PROCESS IS CLOSED

 

Diplomado UDEM

 

Intellectual Growth and Development

Conversational Spanish Sessions for International Families

Facilitated by Lara Boyalan 
Dates: Monday and Fridays 
Time: 9:30 - 11:00 am
Dates: April 20, 24, 27 / May 1, 4, 8, 11,15,18, 22, 25, 29
Online Platform: Skype

 

Workshop
Social Emotional Learning

Student Learning in the 21st Century
Topic: Responsible Decision Making

Educational Strand: Student Learning in the 21st Century & Social-Emotinal Development
Presenter:  Nicole Fuentes
Audience: Nursery - 12th Parents

Date: Monday, May 4th 
Time: 8:00 - 9:30 pm
Online Platform: Zoom
The link to this Zoom workshop will be sent upon registration. 

REGISTRATION IS CLOSED

Workshop Description: The ability to make constructive decisions in relation to personal behavior and the interactions we have with others, taking into account ethical standards, security issues and social norms is fundamental. This competency requires a realistic evaluation of the consequences of different actions and the consideration of our well-being and of others. During this workshop we will learn practical strategies to develop the following skills:

  • Identifying problems
  • Analyzing situations
  • Solving problems
  • Evaluating
  • Reflecting
  • Ethical responsibility

About Nicole Fuentes: Nicole Fuentes is a Positive Psychology consultant who has dedicated her professional career to the study of happiness and life fulfillment. She currently teaches the class “Actions for Happiness” at UDEM and is an international speaker. Nicole shares her knowledge and life experiences in a weekly blog and as a guest writer in three magazines. As a writer, Nicole recently published her book “Felicidad en el Trayecto: Ocho Rutas”. 


Sobre el Taller: La habilidad para tomar decisiones constructivas en relación con el comportamiento personal y las interacciones que tenemos con los demás, tomando en cuenta los estándares éticos, cuestiones de seguridad y las normas sociales es fundamental. Esta competencia requiere de una evaluación realista de las consecuencias de diferentes acciones y la consideración de nuestro bienestar y el de los demás. Durante este taller aprenderemos estrategias prácticas para desarrollar las siguientes competencias:

  • Identificar problemas
  • Analizar situaciones
  • Resolver problemas
  • Evaluar posibilidades 
  • Reflexionar
  • Responsabilidad ética

Sobre Nicole Fuentes: Nicole Fuentes es una consultora en el área de Psicología Positiva a nivel individual y organizacional y ha dedicado su carrera al estudio de la felicidad. Actualmente es catedrática en la Universidad de Monterrey de la materia “Acciones para la Felicidad” y es una conferencista a nivel internacional. Nicole comparte sus conocimientos y experiencias de vida a través de un blog semanal y sus artículos han sido publicados en tres revistas. Como escritora, Nicole recién publicó su primer libro “Felicidad en el Trayecto: Ocho Rutas”. 

This conference has no cost and will be presented in Spanish. If you need support please contact epu@asfm.edu.mx
This conference is for our ASFM community only.

 

Wellness and Health

Sexuality Workshops by Adriana Urdiain

5th Grade Workshop for Girls
Date:
Monday, May 11th
Time: 7:30 - 8:30 pm

5th Grade Workshop for Boys
Date: Tuesday, May 12th 
Time: 7:30 - 8:30 pm

Online Platform: Zoom 
The link to this Zoom workshop will be sent upon registration.

REGISTRATION IS CLOSED

Abriendo Caminos

Diplomado en Desarrollo Socio-Emocional del Niño y Adolescente

Objetivo General
Aprender técnicas sobre el desarrollo socio-emocional de los niños y adolescentes para crear un bienestar en casa y en el ámbito escolar. Guiar a los participantes en el conocimiento del manejo emocional en los retos de la vida, la creación de estilos cognitivos constructivo y regulación de conductas hacia un mejor desempeño y evolución del niño y adolescente. Las herramientas aprendidas se basan en los estudios de la psicología Gestalt, Sistémica, Racional Emotiva Cognitiva – Conductual y Tanatológica.

Por: Lic. Jessica Handal
Dirigido a: Personas interesadas en la educación de los niños y adolescentes.

We will continue with the same schedule. Moms feel comfortable with the original time and dates and take it as an opportunity to take a break and focus on their personal development. 
Dates: Wednesdays, April 22, 29 / May 6, 13, 20, 27 / June 3rd
Time: 11:15 - 1:15 am
Online Platform: Google Hangouts Meeting sent by Gaby Maiz

CONTENIDO

Sesión 1 - Miércoles 28 de agosto
La ciencia de una vida con sentido
Objetivo: Introducción al diplomado y actividad de integración del grupo.

Sesión 2 - Miércoles 4 de septiembre
Introducción al desarrollo básico emocional
Objetivo: Conocimiento de las emociones, de donde vienen y como vamos aprendiendo a experimentarlas en el transcurso de nuestro crecimiento.

Sesión 3 - Miércoles 11 de septiembre
Introducción al desarrollo de las emociones
Objetivo: Aprender las etapas de desarrollo emocional en el niño y/o adolescente y como cultivarlas de manera constructiva para su crecimiento.

Sesión 4 - Miércoles 18 de septiembre
El apego y su desarrollo
Objetivo: Aprender que es el apego, el impacto en el desarrollo cognitivo/emocional y como va cambiando con los años.

Sesión 5 - Miércoles 25 de septiembre
El apego y su desarrollo II
Objetivo: Conocer los diferentes tipos de apegos que se pueden desarrollar y como ayudar a que esto no afecte la comunicación y estabilidad emocional en el niño y adolescente. Al mismo tiempo, aprender la relación entre el apego y el dolor ante las pérdidas comunes que experimentan los niños y adolescentes.

Sesión 6 - Miércoles 2 de octubre
Las pérdidas emocionales y los Mitos Culturales
Objetivo: Conocer las pérdidas que un niño o un adolescente experimentan que no conocemos y reconocer los mitos culturales y poco efectivas que utilizamos para intervenir. Así mismo, aprender herramientas prácticas para el manejo de las emociones ante las pérdidas.

Sesión 7 - Miércoles 9 de octubre
Dolor Emocional en los niños y sus escapes temporales
Objetivo: Aprender que es el dolor emocional y como evitar los escapes temporales que los niños utilizan para sobrellevar estas emociones, guiándolos a un manejo mas natural y saludable.

Sesión 8 - Miércoles 16 de octubre
Mente, cuerpo y emoción
Objetivo: El participante conocerá la relación entre la mente, el cuerpo y la emoción; practicará los principios del entrenamiento mental (Mindfulness), aprenderá herramientas para calmar la mente (entrenamiento de la atención) y así llevar a la relajación física. Analizará la importancia de la relajación, técnicas y su aplicación con los niños, así como al incremento de emociones agradables.

Sesión 9 - Miércoles 23 de octubre
Desarrollo Cognitivo constructivo y los obstáculos de las creencias irracionales
Objetivo: Aprender el desarrollo de los pensamientos por etapas de crecimiento y su evolución en niños y adolescentes.

Sesión 10 - Miércoles 30 de octubre
Desarrollo Cognitivo constructivo
Objetivo: Reconocimiento de las creencias y como influyen en los pensamientos automáticos que desarrollamos a lo largo del crecimiento y nuestro entorno. Aprender los pensamientos distorsionados que afectan el bienestar y como re educar a mi cerebro al cambio cognitivo positivo.

Sesión 11 - Miércoles 6 de noviembre
Técnicas para crear estilo cognitivo constructivo
Objetivo: Aplicar la teoría Cognitiva Conductual donde tomamos conciencia de los pensamientos no constructivos y creamos pensamientos que sean constructivos para un bienestar y mejor afrontamiento ante las situaciones de vida.

Sesión 12 -Miércoles 13 de noviembre
Habilidades Sociales en los niños y adolescentes
Objetivo: Aprender como ayudar a los niños en el desarrollo social tomando en cuenta la empatía, la comunicación y las redes de apoyo.

Sesión 13 - Miércoles 20 de noviembre
Creando líderes emocionales
Objetivo: Fomentar la inteligencia emocional uniendo las tres áreas esenciales en el desarrollo; área intelectual, área emocional y área social.

Sesión 14 - Miércoles 27 de noviembre
Autoestima en los niños
Objetivo: Aprender los pasos para fomentar la seguridad y el amor propio en los niños considerando sus etapas de desarrollo. Crear la habilidad con herramientas específicas a los participantes para poder guiar a los niños en sus experiencias y retos comunes en su desarrollo.

Sesión 15 - Miércoles 4 de diciembre
Autoestima en los adolescentes
Objetivo: Aprender los pasos para fomentar la seguridad y el amor propio en los adolescentes considerando sus etapas de desarrollo. Crear la habilidad con herramientas específicas a los participantes para poder guiar a los adolescentes en sus experiencias y retos comunes en su desarrollo.

Sesión 16 - Miércoles 15 de enero
Disciplina y entrenamiento para padres de familia
Objetivo: Crear alianza entre los padres de familia y las maestras. Se aprenderán técnicas especificas que se pueden usar e información sobre como fomentar familias sanas y niños resilientes en casa y en el salón de clases.

Sesión 17 - Miércoles 22 de enero
Disciplina y entrenamiento para padres de familia II
Objetivo: Continuar con las herramientas útiles para fomentar familias sanas y niños resilientes en casa y en el salón de clases.

Sesión 18 - Miércoles 29 de enero
Fortaleciendo las áreas de vida y creando hábitos
Objetivo: Aprender las diferentes áreas que conforman al ser humano para facilitar la creación de hábitos saludables en los niños y adolescentes. Información sobre como crear hábitos constructivos en el salón de clases y en casa.

Sesión 19 - Miércoles 5 de febrero
Ser persona, ser cuidador, ser guia
Objetivo: El participante evaluará las diferentes dimensiones de su vida, conocerá el perfil de personalidad que debe tener un cuidador a cargo de niños; analizando el cuidado que ha recibido de sus principales figuras de apego y su relación con ellas durante la infancia para así identificar su tendencia educativa y elegir de manera consciente la más apta para la formación de sus alumnos/hijos. Por otro lado, conocerá las cualidades de un guía.

Sesión 20 - Miércoles 12 de febrero
Descubriendo las necesidades y mecanismos de defensa del niño y adolescente
Objetivo: Aprender la curva de necesidades que tenemos como seres humanos, poder tener conocimiento de cómo estas necesidades mal cubiertas activan los diferentes mecanismos de defensas que impiden un desarrollo sano en el niño y el adolescente. Así mismo, aprender a detectar y manejar estas situaciones.

Sesión 21 - Miércoles 19 de febrero
Manejo de la ansiedad y la depresión en el niño
Objetivo: Saber reconocer la ansiedad que a veces se manifiesta con mascaras de ira o tristeza para así aprender técnicas cognitivas-conductuales para ayudar al niño a disminuir el miedo y la inseguridad que detonan la ansiedad.

Sesión 22 - Miércoles 26 de febrero
Manejo de la ansiedad y la depresión en el adolescente
Objetivo: Saber reconocer la ansiedad que a veces se manifiesta con mascaras de ira o tristeza para así aprender técnicas cognitivas-conductuales para ayudar al adolescente a disminuir el miedo y la inseguridad que detonan la ansiedad. En esta clase se agregan el manejo de factores adicionales por los que los adolescentes están expuestos en esta etapa específica.

Sesión 23 - Miércoles 4 de marzo
Un niño / adolescente que sufre y su intervención
Objetivo: Aplicar técnicas del “Grief Recovery Method”, para ayudar a los niños en proceso de duelo y que logren cerrar la relación con su pérdida.

Sesión 24 - Miércoles 11 de marzo
Un niño / adolescente que sufre y su intervención II
Objetivo: Continuación con diferentes técnicas para ayudar al niño y/o adolescente para tomar conciencia de sus pensamientos, sentimientos y conductas ante una pérdida y así ayudarles a sanar y crear Resiliencia ante su adversidad.

Sesión 25 - Miércoles 18 de marzo
Primeros Auxilios Emocionales
Objetivo: Aplicación de intervención Tanatológica ante momentos de crisis. Se aborda lo que se tiene que hacer y lo que no se debe hacer en las diferentes edades para ayudar al niño o el adolescente a sobre llevar la experiencia evitando bloqueos y/o traumas.

Sesión 26 - Miércoles 25 de marzo
Bullying
Objetivo: Dar un significado real a lo que es “bullying” reemplazando los mitos por intervenciones específicas para su abordaje en casa y en ámbitos escolares. El apoyo al niño victima como a los victimarios.

Sesión 27 - Miércoles 1ero de abril
Test proyectivos gráficos
Objetivo: Crear un conocimiento general de cómo interpretar el dibujo en pruebas como; Persona bajo la Lluvia, familia y casa-árbol-persona.

Sesión 28 - Miércoles 22 de abril
Blindy - prepararlos para proteger su cuerpo
Objetivo: Información básica del desarrollo de la sexualidad y el entrenamiento al cuento BLINDY, creado para fortalecer a los niños de 6-10 años en la prevención de abuso sexual.

Sesión 29 - Miércoles 29 de abril
Apoyo a los niños con TDAH de forma sistemática
Objetivo: Aprender ejercicios de la Terapia Breve Sistémica, que ayudan al niño con TDAH a crear estructura mental y la realización exitosa de sus responsabilidades. Llevando una vida de menos regaños, estrés y lucha con su capacidad SIN el uso de medicamento.

Sesión 30 - Miércoles 6 de mayo
Descubre tu pasión
Objetivo: Aprender herramientas que ayudan a los adolescentes descubrir su pasión y como pueden aterrizarla a su realidad y su día a día sin interferir con sus responsabilidades.

Sesión 31 - Miércoles 13 de mayo
Trabajo Final
Objetivo: La exposición de los alumnos de su trabajo final. (Depende de cada alumno el tipo de trabajo). Adicionalmente, como todo lo que empieza tiene que tener un cierre, se presenta un cierre personal de cómo llegaron al diplomado y como terminan la aventura de su crecimiento.

Sesión 32 - Miércoles 20 de mayo
Trabajo Final y Cierre

This event is for the ASFM community only
Limited spots available
This workshop will be presented in Spanish. If you need assistance please contact epu@asfm.edu.mx.

Cost:
ASFM Parent: $ 13,000.00 + IVA
First Payment: $3,000 + Iva
First Payment deadline 3 days after registration
Non Refundable

Second Payment: 10,000.00 + IVA
Second Payment due on Monday, August 26th ‘19
Non Refundable

*Limited Spots Available
*Course will be offered in Spanish.
*This workshop is only for the ASFM community

APPLICATION PROCESS IS CLOSED

 


Raising Strong Sons

Four - Session Workshop on strategies for building stronger and healthy relationships. (father-daughter, mother-son)
Educational Strand: Social-Emotional Development, Mental Health
Facilitator: Bárbara de la Garza
Audience: N - 5th Grade

Date: Tuesday, April 28th - ONLY Parents
Time: 8:00 - 9:00 pm
Date: Tuesday, May 5th - Moms and Sons
Time: 7:30 - 8:30 pm
Online Platform: Zoom. The links to this Zoom conference and workshop will be sent upon registration. 
If you already registered for this event, you will receive the Zoom link. There is no need to register twice.

REGISTRATION IS CLOSED

The first session of each title is only for parents. Parents can invite their 4th and 5th-grade child to the second session of the title attending. For example, for “Raising Strong Fathers, Strong Daughters”, the first session is only for parents, the second session is open for parents to invite their 4th and 5th-grade daughters if they wish. We don’t recommend inviting younger children since they might have a hard time understanding the dynamic. 
 

Workshop Description:
Raising Strong Daughters

A positive father-daughter relationship can have a huge impact on a young girl’s life; it builds the templates for her future relationship with men and shapes her self-esteem, self-image, and confidence. In this workshop, parents will learn how to reroute and strengthen this relationship. 

Raising Strong Sons.
When a boy nurtures a deep-rooted, healthy bond with his mom he will more likely develop emotional intelligence, self-control, communication skills, and respect for women in general. In this workshop, parents will learn how to reroute and strengthen this relationship. 

About Barbara:
Barbara is a psychologist with a Master's Degree in Neuro-educational Psychology. She has studied various certified courses in family therapy, mediation, human development, trauma intervention and attention to “at-risk” children and adolescents. She is a certified therapist in play-therapy by the Theraplay Institute. Barbara has a private practice and collaborates as a therapist at the Mental Health Institute of the State of Nuevo León.

Descripción del Taller: 
Educando a Hijas Resilientes
Una relación positiva padre-hija puede tener un gran impacto en la vida de una niña; construye las plantillas para su futura relación con los hombres y da forma a su autoestima, autoimagen y confianza. En este taller, los padres aprenderán cómo redirigir y fortalecer esta relación.

Educando a Hijos Resilientes 
Cuando un niño cultiva un vínculo profundo y saludable con su madre, es más probable que desarrolle inteligencia emocional, autocontrol, habilidades de comunicación y respeto por las mujeres en general. En este taller, los padres aprenderán cómo redirigir y fortalecer esta relación.

Sobre Barbara:
Bárbara es psicóloga con maestría en Psicología Neuroeducativa, ha cursado diversos diplomados y certificaciones en terapia familiar, mediación, desarrollo humano, intervención en trauma y atención a infancia y adolescencia en situación de riesgo. Además es terapeuta certificada en terapia de juego por el Theraplay Institute. Bárbara tiene su consulta privada y además colabora como terapeuta en el Instituto de Salud Mental del Estado de Nuevo León. 

This workshop has no cost and will be presented in Spanish. Please contact epu@asfm.edu.mx if you need assistance. 
This workshop is for our ASFM community only.

 

 

 

Book Discussion
Permission to Feel

Written by: Marc Bracket, Ph.D.
Facilitators: Gaby Maiz
Educational Strands: Parenting Awareness
Order the book on Kindle, Amazon or Book Smart.
 

Audience: Nursery - 12th Grade Parents
Date: Monday, May 18th
Time: 8:00 - 9:30 pm
Online Platform: Zoom 
The link to this Zoom book discussion will be sent upon registration. 
If you already registered for this event, you will receive the Zoom link. There is no need to register twice.

REGISTRATION IS CLOSED

Book Discussion Description:    
In the decades since, Marc has led large research teams and raised tens of millions of dollars to investigate the roots of emotional well-being. His prescription for healthy children is a system called RULER, a high-impact and fast-effect approach to understanding and mastering emotions that have already transformed thousands of schools and homes that have adopted it. RULER has been proven to reduce stress and burnout, improve school climate, family environment and enhance academic achievement. This is a great strategy that we can easily apply at home as a way to support ASFM Social-Emotional implementation.
McMillan Publishers 

Marc Brackett is a professor at Yale University’s Child Study Center and founding director of the Yale Center for Emotional Intelligence. In his 25 years as an emotion scientist, he has developed a remarkably effective plan to improve the lives of children and adults – a blueprint for understanding our emotions and using them wisely so that they help, rather than hinder, our success and well-being. 
 
Our Elementary book discussions are centered around our parenting experience, author’s points of view and dialogue within its participants to come up with realistic strategies that will support our parenting journey. During this session, we will go over content shared by the authors to broaden our understanding of how children respond and strategies to teach our children how to approach life with openness and curiosity as they become courageous and resilient. Join us in this unique experience as we share our feelings, thoughts, knowledge, and strategies that have built our unique parenting style.
Want to get ready for the book discussion session? Watch the video:
Marc Brackett - Permission to Feel

This book club has no cost
This event is for the ASFM Community only

 

 

Workshop

“Daily Habits to Keep YOU Healthy”

 By Valeria Decanini

Educational Strand: Wellness and Health
Audience: Nursery - 12th Grade Parents
Date: Monday, May 25th
Time: 7:15 - 8:45 pm
Online Platform: Zoom

Conference Description: Keeping ourselves healthy shouldn’t be our goal; it should be a lifestyle. To turn our habits into a lifestyle, we need to make sure that we embed those habits into our daily routine. During this workshop, you will learn a new approach to turn your healthy habits into a lifestyle easy to implement daily by changing our mindset and actions. By the end of the session, you will have plenty of tips to begin a healthy lifestyle for you and your family.

About Valeria: Valeria is a health coach, Plant-Based Chef, Yoga Teacher, and has taken courses in Pragmatic Meditation. Founder of the EligeSano project, she gives lectures, workshops, and healthy cooking workshops, seeking to promote a more conscious and healthy community. She has applied everything that she has learned in her life and has seen a radical change in herself and her family.
You can find Valeria at Instagram @eligesanomx and Facebook @eligesanomx.

REGISTRATION IS CLOSED

 

Wellness and Health

Conference “Estrategias Para Mantener tu Salud Física y Mental Durante la Cuarentena”

by Nicole Fuentes
Audience: Nursery - 12th Grade Parents
Date: Monday, April 27th
Time: 8:30 - 9:30 pm
Online Platform: Zoom
The link to this Zoom conference will be sent upon registration. 

REGISTRATION IS CLOSED

Conference Description: We are entering the second month of quarantine due to the COVID-19 pandemic, and our emotional well-being may begin to deteriorate. In this conference, we will learn Positive Psychology strategies to work on the four pillars of prosperity according to the CARE model (Connect, Activate, Recharge, Eath Healthy) to increase our levels of resilience. 
About Nicole Fuentes: Nicole Fuentes is a Positive Psychology consultant who has dedicated her professional career to the study of happiness and life fulfillment. She currently teaches the class “Actions for Happiness” at UDEM and is an international speaker. Nicole shares her knowledge and life experiences in a weekly blog and as a guest writer in three magazines. As a writer, Nicole recently published her book “Felicidad en el Trayecto: Ocho Rutas”.

Parenting Awareness

Conference “Paternidad en Cambio”

by Barbara de la Garza
Audience: Nursery - 12th Grade Parents
Date: Monday,  May 11th
Time: 9:00 - 9:40 pm
Online Platform: Zoom

REGISTRATION IS CLOSED

Conference Description: During this conference, Barbara will share various strategies to promote resilience and adapt our lifestyle to deal with the uncertainty we are feeling at this time.

About Barbara:
Barbara is a psychologist with a Master's Degree in Neuro-educational Psychology. She has studied various certified courses in family therapy, mediation, human development, trauma intervention, and attention to “at-risk” children and adolescents. She is a certified therapist in play-therapy by the Theraplay Institute. Barbara has a private practice and collaborates as a therapist at the Mental Health Institute of the State of Nuevo León.

Wellness and Health

Conference “El Plato de la Salud Mental” 

by Barbara de la Garza
Audience: Nursery - 12th Grade Parents
Date: Tuesday, May 19th
Time: 8:30 - 9:15 pm
Online Platform: Zoom

REGISTER HERE

Conference Description: During this conference, Barbara will address the seven ingredients to stay mentally healthy in these uncertain times.  She will share with us practical strategies that are simple to implement at home and boost your mental health.

About Barbara:
Barbara is a psychologist with a Master's Degree in Neuro-educational Psychology. She has studied various certified courses in family therapy, mediation, human development, trauma intervention, and attention to “at-risk” children and adolescents. She is a certified therapist in play-therapy by the Theraplay Institute. Barbara has a private practice and collaborates as a therapist at the Mental Health Institute of the State of Nuevo León.

 

Coaching 

“Yo Te ESCUCHO” 

by Barbara de la Garza
Educational Strand: Social-Emotional Development, Mental Health
Date Available: Monday, May 25th, 2020
Time: 9:00 - 10:00 pm
Audience: Nursery - 12th Grade Parents - ONLY 10 participants 
Online Platform: Zoom
To REGISTER to this event, send an email to epu @ asfm.edu.mx

Coaching Description: During this coaching session, parents will have the opportunity to share their experiences related to these uncertain times. At the same time, Barbara offers practical strategies to improve the quality of life of themselves and their families. This will be done in a confidential environment, so parents can feel safe to share their feelings, concerns, and experiences.

About Barbara:
Barbara is a psychologist with a Master's Degree in Neuro-educational Psychology. She has studied various certified courses in family therapy, mediation, human development, trauma intervention, and attention to “at-risk” children and adolescents. She is a certified therapist in play-therapy by the Theraplay Institute. Barbara has a private practice and collaborates as a therapist at the Mental Health Institute of the State of Nuevo León.
 

Red Cross Intensive First Aid Certified Course

Stay tuned for a First Aid Online Course

For a SAFE and FUN Summer
Instructors: Red Cross Paramedics
Audience: ASFM Parents

Course Content:

  • Principles dealing with an emergency
  • Cardiopulmonary resuscitation (CPR) in an adult and child, (practice)
  • Obstruction of the airway in an adult, child, and baby
  • Wounds and amputations
  • Bleeding
  • Burns
  • Fractures
  • Seizures


Contenido del Curso:

  • Evaluación primaria en una emergencia
  • Soporte básico de vida (RCP y DAE) en adulto y niño
  • Obstrucción via aérea en adulto y niño
  • Heridas y amputaciones
  • Hemorragias
  • Quemaduras
  • Reconocimiento y atención a fracturas
  • Convulsiones


Certificate: At the end of the course, you will receive a certificate of completion validated by “Protección Civil del Estado” and “Secretaría del Trabajo”.
Certificado: Al finalizar el curso, recibirás una constancia expedida por Protección Civil del Estado y la Secretaría del Trabajo.
 
Las instrucciones de pago se enviarán al registrarse. 
Payment instructions will be sent upon registration.


This course will be presented in Spanish. If you need support please contact epu@asfm.edu.mx
This event is for our ASFM Community only.

REGISTRATION WILL OPEN SOON

 

ASFM Marketplace, 4th Edition

We are sorry to announce that this event has been postponed

Hosted by EPU Building Community Staff Committee
Elizabeth Salinas, Joelle Hernandez, Patricia Martinez, Imelda Guerra, Martha Fiehn, Katya Rivero, and Gaby Maiz
Place: MSHS Covered Basketball Courts
This event is for the ASFM community and Special Guests. 
 
You are invited to the 4th Edition of the ASFM Marketplace, where you will have the opportunity to sell, shop, eat, sing, and have some fun! This is your chance to be creative and innovative by designing and developing your own product.  Once you receive your acceptance letter you can create your product and will be able to sell it during our ASFM Marketplace. If you are running for Miles for Smiles, you can pick up your number and packet at our ASFM Marketplace. Hope to see you there!
 
ASFM Community and Special Guests don’t have to register to visit and shop at the ASFM Marketplace, just drop by from 12:00 pm - 2:30 pm.
 
Entrance for ASFM Community and Special Guests will be through the Morones Prieto entrance, the MSHS parking lot will be available. There will be posters guiding customers to the Marketplace area. Entrance for young entrepreneurs, vendors, school committees, and nonprofit organizations will be through the ASFM Elementary entrance. Drop - off parking space next to the MSHS Covered Basketball courts will be available from 10:00 - 11:30 am. Afterward, please park in the Elementary underground parking lot.
 

APPLICATIONS ARE FULL

 MSHS students, please contact Mrs. Elizabeth Salinas or Mrs. Joelle Hernandez.
elizabeth.salinas@asfm.edu.mx 
joelle.hernandez@asfm.edu.mx